Workshop 13 Ronde 2 - Digitalisering & Persoonlijk Leren: de Human Needs van de student
Tijdslimiet: 1 dag
Sorry! De inschrijvingsperiode is momenteel gesloten. Probeer het binnenkort nog eens.
Volledige cursusomschrijving
Ronde 2 is van 11.45 tot 12.30 uur.
Vanuit het Practoraat Persoonlijk Leren is er een analysemodel ontwikkeld om onderwijs in te richten op basis van de zelfdeterminatietheorie. Waar we bij stil gaan staan is wat dit betekent voor digitalisering van onderwijs: waar kan dit elkaar versterken en waar zit het elkaar in de weg?
Practor Anne Marie van Rooijen neemt je tijdens deze workshop mee in de theorie maar je gaat ook praktisch aan de slag met je eigen ingebrachte casus.
DOELGROEP
Deze workshop is interessant voor Onderwijzend personeel en onderwijsontwikkelaars.
De workshop start als er minimaal 4 aanmeldingen zijn, en heeft plaats voor maximaal 20 deelnemers.
LEERDOELEN
Opdracht aan ons onderwijs is de student op weg helpen richting zelfsturing en eigen regie. Juist wanneer digitalisering een grotere plaats gaat innemen is dat zelfsturend vermogen een voorwaarde. Voorwaarde daarbij is autonome motivatie wat de vraag oplevert: hoe organiseer je onderwijs zodanig dat autonome motivatie getriggerd wordt?
Na afloop van de workshop heb je inzicht in soort en aard van vragen die helpen om je curriculum zodanig in te richten dat zelfsturing gefaciliteerd kan worden. Wanneer een heel team hiermee aan het werk gaat ontwikkelen zij gedeelde taal in het streven naar autonome motivatie bij hun studenten.
VOORBEREIDINGSOPDRACHT
Voor deze workshop is enige voorbereiding nodig van de deelnemer: neem een casus van succesvol onderwijs mee om kort te kunnen uitwerken: We gaan met een aantal casussen aan het werk.
LOCATIE
Deze workshop vindt beide rondes plaats in lokaal B1.09.